Oefeningen die je makkelijk thuis kunt doen

Heb je genoeg van het stilzitten en merk je dat de kilo's er door het thuiswerken aangekomen zijn?

Guido van Loon 17 December 2021

Als je vanuit huis werkt, heb je automatisch minder beweging. Je fietst en loopt bijvoorbeeld minder dan anders. En als je daarnaast ook geen tijd hebt om naar de sportschool te gaan, dan is het een goed idee om thuis in beweging te komen. Met een beetje hulp van bijvoorbeeld Quest Bars en Monster energy houd je de thuis workout nog beter vol.

Een paar eenvoudige oefeningen om weer fit te worden

Je hebt thuis waarschijnlijk geen gewichten om oefeningen te doen. Maar dat is ook helemaal niet nodig. Je lichaam is het gewicht waar je mee aan de slag gaat en het enige wat je nodig hebt, is kleding die gemakkelijk zit, een beetje ruimte en een lekker muziekje. Houd daarnaast wat Quest bars en een Monster energy drankje bij de hand en je kunt aan de slag.

Eenvoudig beginnen met sit-ups en push-ups

Alle begin is moeilijk, maar nu je eenmaal besloten hebt dat je echt aan je conditie gaat werken, is dit een goed begin. Bouw het rustig op, zeker als je na lange tijd weer begint met sporten. Bij de sit-ups ga op je rug liggen. Je benen heb je in een hoek van negentig graden. Je handen plaats je naast je oren en je brengt je je hoofd naar je knieën en weer terug. Hiermee train je je buikspieren. Bij push-ups train je je uithoudingsvermogen. Je gaat op je buik liggen en vervolgens druk je je met behulp van je handen op. Neem tussen de herhalingen en beide oefeningen in, even een kleine pauze om op adem te komen.

Planken, Lunges en Squats

Planken is een mooie manier om je buikspieren te trainen. Je houdt je lichaam als een rechte plank en probeert zolang mogelijk deze houding op handen en voeten vol te houden. Natuurlijk moet je deze oefening opbouwen, maar je zult zien dat je het steeds langer vol kunt houden. Voor de training van je billen en benen zijn de lunges en squats ideaal. Vergeet niet om wat energie op te doen en voldoende te drinken tijdens de oefeningen. Monster energy is een sportdrankje dat in beide behoeften voorziet. Let er bij squats op dat je je voeten voldoende uit elkaar zet, op schouderbreedte voordat je door je knieën zakt. Bij lunges zet je een been voor en zak je ook door je knie, maar dan in een hoek van negentig graden.

Ondersteunende voedingssupplementen

Nu je lekker actief bezig bent, wil je niet in de verleiding komen om chips of koekjes te eten als je trek hebt. De Quest bars geven je een verzadigd gevoel, bevatten spieropbouwende eiwitten, maar zijn niet vet. Daarom zijn de Quest bars heel geschikt tijdens en na een training. Dat geldt ook voor de Monster energy. Deze energiedrankjes geven je een fijne boost om de training door te zetten, maar bevatten geen suikers. Drink daarom de Monster energy tijdens de momenten dat je moe bent van de workout, maar toch nog door wilt zetten. Je zult zien dat je met een positieve instelling en voedingssupplementen als Quest bars en Monster energy, de oefeningen thuis goed vol kunt houden.

Reacties