Foto: netatmobeveiliging

Hoe beveiligen Nederlanders die op zomervakantie gaan hun huis?

Beveilig je huis beter met producten van Netatmo.

60% van de inbrekers zoekt een ander huis om in te breken wanneer ze een bewakingssysteem zien [1]. Echter is uit recent onderzoek van Netatmo, het toonaangevende smart home-bedrijf en Ruigrok NetPanel, gebleken dat slechts 10% van de Nederlanders hun huis uitrust met slimme beveiligingscamera’s wanneer ze op vakantie gaan [2].

Met het naderen van de zomervakantie zullen veel huizen in Nederland leeg zijn en daarmee kwetsbare doelwitten voor inbraken die in deze periode vaker plaatsvinden. Volgens het onderzoek van Netatmo vraagt meer dan driekwart van de Nederlanders aan buren, vrienden of familie om een oogje in het zeil te houden wanneer ze op vakantie gaan. 47% van hen laat de lichten branden om aanwezigheid te simuleren en 46% van hen deelt geen vakantiefoto's op sociale media om te voorkomen dat hun huis zichtbaar onbewoond achter gebleven is.

In plaats van buren lastig te vallen of energie te verspillen door de lichten aan te laten, bevestigen de resultaten uit onderzoek dat de slimme camera’s van Netatmo, dankzij realtime en nauwkeurigere meldingen, de betere optie zijn als het gaat om het voorkomen van inbraken tijdens de vakantie. Met behulp van Artificial Intelligence zijn ze namelijk in staat een opmerkelijke gebeurtenis van een gebruikelijke te onderscheiden; de Smart Outdoor Camera onderscheidt mensen, dieren en auto's terwijl de Smart Outdoor Camera is uitgerust met gezichtsherkenning. Ze detecteren ongebruikelijke situaties en waarschuwen de gebruiker onmiddellijk. Waarna snel gehandeld kan worden door de politie bellen of een alarm activeren om de indringers af te schrikken.

 

Over Netatmo Smart Camera’s

Met behulp van eenvoudig te installeren Netatmo Smart kunnen gebruikers vanaf elke locatie hun huis in gaten houden via hun smartphone, tablet of computer.

Netatmo Smart Outdoor Camera beschermt de leefomgeving van de gebruiker en zorgt voor gemoedsrust. Wanneer het een persoon, een dier of een auto detecteert, stuurt het een realtime melding naar de smartphone van de gebruiker. Daarnaast is de camera uitgerust met een slim verlichtingssysteem, dat indringers helpt afschrikken. De gebruiker kan dit handmatig inschakelen met behulp van de app of instellen op automatisch, om aanwezigheid tijdens de vakantie na te bootsen.

De Smart Indoor Camera maakt onderscheidt tussen bekende en onbekende gezichten en herkent bewegingen die er niet toe doen met zijn gezichtsherkenningstechnologie. Wanneer de camera een onbekend gezicht detecteert, wordt de gebruiker in real time op hun smartphone gewaarschuwd met zowel de foto als de video. Om de privacy van iemand te beschermen is het wel mogelijk om de meldingen en video-opnamen voor bekende gezichten, zoals familieleden uit te schakelen. De Indoor Camera beschermt de gebruiker ook in uitzonderlijke omstandigheden. Wanneer een brandalarm, rookmelder of veiligheidssirene afgaat, ontvangt de gebruiker een melding en kan indien nodig onmiddellijk actie ondernemen.

Alle functies van de Netatmo Smart Camera's zijn beschikbaar zonder abonnementskosten. De video’s worden lokaal opgeslagen op een versleutelde microSD kaart, zonder extra kosten.

Prijs en beschikbaarheid


Netatmo Smart Outdoor Camera is verkrijgbaar voor 299,99€ en Netatmo Smart Indoor Camera voor 199,99€. Beide producten zijn beschikbaar op www.netatmo.com, bol.com, robbshop.nl en in Media Markt, Camera NU, Smixs en Wifimedia.
De Netatmo Security-app is helemaal gratis. Het is compatibel met iPhones met iOS9 en Android apparaten met Android 4.3 of hoger. De Netatmo Security-app beheert de Smart Outdoor Camera en Smart Indoor Camera. De Securityweb-app is ook beschikbaar op PC en Mac.

Klik hier voor meer informatie.

[1] De Universiteit van North Carolina aan de Charlotte Afdeling Criminele Rechtvaardigheid & Criminologie, Inzicht in beslissing om iemand anders te beroven vanuit het perspectief van de overtreder, 2012.

[2] Het kwantitatieve onderzoek is in opdracht van Archetype en Netatmo door marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel. Het onderzoek heeft plaatsgevonden van 3 tot en met 8 mei. De doelgroep van het onderzoek zijn Nederlanders die in het afgelopen jaar op vakantie zijn geweest. In totaal hebben 521 Nederlandse vakantiegangers de vragenlijst helemaal ingevuld. De basissteekproef is representatief voor de Nederlandse bevolking van 18 jaar en ouder naar geslacht, leeftijd en opleidingsniveau.

Reacties