ZoOpgelost speelt in op trend om vaker klussen uit te besteden
Huizenbezitters kunnen dankzij een nieuwe klusdienst direct een vakman vinden die schade in hun woning op het door hun meest geschikte tijdstip komt maken. ZoOpgelost, een samenwerking van Essent en MainPlus, gaat deze week live. De dienst voorziet in de groeiende behoefte bij consumenten om klussen uit te besteden aan een betrouwbare en vakkundige klusser.
De grootste barrières om een vakman in te schakelen zijn onbetrouwbaarheid, intransparantie in prijs en een lang zoekproces. Met ZoOpgelost worden al deze barrières weggenomen. Via het online platform kunnen consumenten gemakkelijk en snel een afspraak inplannen met de juiste vakman zoals loodgieter, elektricien of klusjesman. De consument geeft aan welk tijdstip het beste uitkomst en ZoOpgelost koppelt daar vervolgens de juiste lokale vakman aan.
Per klus betaalt de consument een vaste prijs die vooraf duidelijk is. Er worden geen voorrijkosten gerekend en de consument krijgt garantie op de geboekte klus. Ook is er een spoeddienst die dag en nacht bereikbaar is. Bij een calamiteit in huis, zoals lekkage, verstopping of reparatie van hang- en sluitwerk staat via ZoOpgelost binnen een uur een vakman klaar. Deze lost het probleem snel en kundig op tegen een goede prijs. Ook hier betaalt men geen voorrijkosten.
Voor MainPlus, dat diensten levert aan particulieren, vastgoedeigenaren, beheerders en onderhoudsbedrijven, is de samenwerking met Essent de perfecte kans om nog meer klanten te kunnen helpen.
Joost Versteeg, directeur van MainPlus: “De samenwerking met Essent betekent dat we nog meer consumenten kunnen helpen aan gedegen vakmensen. Mensen maken namelijk steeds minder tijd vrij om zelf klussen te doen in en rond het huis. Uit tijdgebrek of omdat ze het niet zelf kunnen, gaan mensen op zoek naar een vakman. Met onze dienstverlening brengen we vraag en aanbod bij elkaar. In de afgelopen jaren hebben wij op deze manier meer dan 400.000 reparatieverzoeken naar volle tevredenheid uitgevoerd.”
De dienst is beschikbaar voor iedereen. Essentklanten kunnen daarnaast een jaar lang gratis het Premium abonnement afnemen waardoor ze ook spoedhulp kunnen inschakelen en 10 procent korting krijgen op de klussen.
Voor Essent is deze dienst een logische aanvulling op hun service. Mark van Zon, commercieel directeur bij Essent: “We leveren slimme oplossingen voor het verbeteren van comfort, service en duurzaamheid. We denken daarbij verder dan energie. ZoOpgelost is een goed voorbeeld van hoe wij het leven van consumenten makkelijker maken. Klanten van Essent geven we bovendien graag iets extra.”
Sinds de oprichting in 2011 ondersteunt MainPlus in Nederland met ruim 30 medewerkers tientallen vastgoedeigenaren en -beheerders, woningcorporaties, VVE’s en schadeverzekeraars. De onderneming voert momenteel reparaties en onderhoud uit aan zo’n 150.000 huurwoningen. In 2016 werd Lex Woont opgericht, de Wegenwacht voor woningbezitters. Voor abonnees voert Lex Woont de meest voorkomende reparaties en onderhoud uit aan particuliere woningen.