Squid: het alternatief voor raamfolie

Squid: zelfklevende transparante raambekleding stof die van binnen naar buiten doorzichtig is, maar die overdag de inkijk van buiten naar binnen belemmert.

28 Oktober 2018

Squid is eenvoudig zelf te installeren zonder een ophangsysteem. Het is geschikt voor elk interieur en elk type raam,onafhankelijk van de vorm en de grootte. Het textiel is zowel vocht- als hittebestendig. Squid kan eenvoudig (zelf) geïnstalleerd worden en komt in vijf kleuren: Chalk, Bone, Oak, Ash en Rock. Squid kost 59,90 euro per lopende meter en kan meerdere keren opnieuw geïnstalleerd worden.

Squid is te koop bij verschillende verdelers in België en Nederland of via de webshop. Stalen aanvragen om Squid uit te testen kan ook online.

100% Belgisch

De klassieke glasgordijnen die je vaak in het straatbeeld ziet, zijn stilaan hun gratie verloren. Toch is helemaal geen gordijnen hangen, nog net een brug te ver. Het textielbedrijf Lampe Textiles vond de oplossing met Squid. Het nieuwe type raamdecoratie is ontwikkeld en geweven in Tielt en dus een 100% Belgisch product. Design van eigen bodem!

 

Hoe is Squid ontstaan? 

Philippe Lampe richtte in 1988 Lampe Textiles op, een bedrijf gespecialiseerd in gordijnstoffen (onder meer Hema is hier al jaren vaste klant). Toen zijn zoon Thibaut op kot ging in Antwerpen, ontstond een praktisch probleem: gaten in de muren boren was verboden en dus kon hij geen gordijnen hangen om zijn privacy te bewaren. Vader en zoon Lampe staken de koppen bij elkaar en bedachten iets ongeziens: een zelfklevend, transparant textiel. Squid was geboren en bleek een succes!

 

Squid op Biënnale Interieur Kortrijk 2018 

Squid stond vorige week op de belangrijke interieurbeurs Biënnale Interieur in Kortrijk. Johan Bonner - Director Squid : “Voor Squid was Biennale interieur Kortrijk 2018 een eerste en uiterst succesvolle editie. Bijna 400 nieuwe contacten waaronder een groot deel voorschrijvers reageerde enthousiast op onze presentatie én ons product. Verwondering en enthousiasme wisselden elkaar af. We waren ook blij verrast met de spontane behulpzame Squid ambassadeurs (dealers) die tijdens de drukke momenten nieuwsgierigen tekst en uitleg gaven over Squid. Tot slot had het grote Squid-raam in het restaurant van Kortrijk Xpo (the Greenhouse) veel bekijks en kunnen we moe maar zeer tevreden terugkijken op een succesvolle editie van de Biennale.”

Meer info op www.squid.be