Interview met familie Dewever over hun unieke glazen achterwand van Keukenglas!
Het is een zonnige dag en ik rij richting België om een bezoek te brengen aan Mieke en Theo, tevreden Keukenglas klanten.
Als ik aanbel wordt ik begroet door een vriendelijke maar nieuwsgierige snuit, de woef des huizes; “Oker”.
Oker, de woef des huizes!
Samen met zijn baas, Theo, begeleidt hij me naar de keuken waar Mieke aan tafel zit.
Uiteraard let ik meteen op de keuken, dat krijg je als je voor Keukenglas werkt!
De keuken is neutraal wit en oogt een landelijke sereniteit uit. Het donkere aanrechtblad contrasteert prachtig en versterkt de prachtige wand waarvoor ik ben gekomen.
De witte keuken met zwart aanrechtblad en Keukenglas achterwand
Het eerste wat mij opvalt is de uitgesproken kleur, het paars van het lavendelveld springt eruit en de ondergaande zon geeft de afbeelding een prachtig warm oranje gloed. Hoe langer ik naar de afbeelding kijk, des te meer ik me even op vakantie in het zuiden van Frankrijk waan.
“Thee of koffie?” vraagt Mieke beleefd, terwijl hun trouwe viervoeter plaats heeft genomen naast mijn stoel.
“Water,” bedank ik vriendelijk.
Ik ben ondertussen zo nieuwsgierig naar het verhaal van deze achterwand, dat ik niet kan wachten om te beginnen met het interview.
Wat een prachtige glazen achterwand, Mieke! Waar is deze foto eigenlijk van?
Mieke kijkt trots naar de keuken en begint gelijk heel enthousiast het verhaal, waarvoor ik naar België ben gereden, te vertellen.
‘Het is een foto van onze favoriete vakantiebestemming, het zuiden van Frankrijk, de Luberon Provence. Wij komen al jaren in de Luberon Provence om daar onze zomervakantie door te brengen. Het roept gewoon zo’n fijne herinnering op, het doet ons denken aan de mensen die we daar hebben leren kennen, koppels die er ook jaarlijks zijn en waar we regelmatig mee afspreken. Maar waar het ons ook aan doet denken is het lekkere eten! Mark is de uitbater van het complex waar we jaarlijks verblijven en hij is een uitstekende hobby kok. Onze achterwand herinnert ons ook die heerlijke cuisine van hem en met name de paella en zijn bouillabaisse!’
Dat het niet zomaar een print op een achterwand is, wordt me al snel duidelijk als ik deze twee mensen enthousiast hoor vertellen over hun vakantie. Het beeld begint ook bij mij te leven en terwijl ze praten over heerlijk eten en de geur van verse lavendel, zie ik de Provence zo voor me. En dat terwijl ik er nog nooit ben geweest!
Hoor ik hieruit dat jullie echte Bourgondiërs zijn? Liefhebbers van lekker eten?
‘Ja, we houden heel erg van lekker eten! We koken zelf met veel plezier, maar eten ook net zo graag buiten de deur. Een gezellige avond met goede smaken en Oker nemen dan uiteraard ook mee. Dan is ons gezin gewoon compleet.'
Jullie zijn dus veel in de keuken. Hebben jullie daar extra opgelet bij de aanschaf?
‘We wonen nog niet zo lang hier, maar de keuken zat er al in toen wij het huis kochten en die keuken was eigenlijk al perfect. De witte kastjes met een mooi donker aanrechtblad vonden we echt prachtig. Alleen was de achterwand nog erg kaal. We zaten eerst te denken aan tegels met een contrasterende kleur.'
Dat is wel even wat anders dan een glazen achterwand. Hoe zijn jullie van tegeltjes dan uiteindelijk bij glas gekomen?
‘Een kennis van ons had ook een achterwand gekocht (nb. niet bij Keukenglas), maar die was niet hittebestendig en was daardoor al kapot. Dus we wilden wel gewoon een goed product. Tijdens onze zoektocht zijn we Keukenglas via facebook tegengekomen. Daar stond dat jullie achterwanden wel hittebestendig zijn en ook tegen een stootje konden. Toen hebben de knoop direct doorgehakt en hebben contact opgenomen om een vrijblijvende offerte aan te vragen. Vanaf het eerste contact werd ons al snel duidelijk dat persoonlijke aandacht heel belangrijk is voor Keukenglas.’
Waardoor kregen jullie het gevoel dat persoonlijke aandacht zo belangrijk was?
‘Nou, wij zijn niet de makkelijkste klanten moet je weten! Jouw collega’s hebben veel geduld gehad met ons, want we hadden echt veel vragen en hebben telkens weer gebeld. Maar nooit hebben wij het gevoel gehad dat we vervelend werden gevonden. Iedereen nam uitgebreid de tijd voor ons. Ook toen ze hier kwamen opmeten. Het was niet een ‘vlug-vlug’ klusje. Er werd heel nauwkeurig opgemeten!’
Uiteraard weet ik dat persoonlijke aandacht voor Keukenglas enorm belangrijk is, maar het is altijd leuk om van iemand anders te horen hoe onze service wordt ervaren en hoe onze mensen overkomen. Hier hebben we zeker een zeer positieve en goede indruk achtergelaten. Ik voel me dan ook trots als ik dit interview afneem, wat heerlijk om hier onderdeel van te mogen zijn!
Was de keus voor een glazen achterwand met print snel gemaakt?
‘Toen we wisten dat het mogelijk was om voor een print te kiezen, hebben we gelijk besloten dat er een foto van de Provence op moest. We wilden graag dat vakantiegevoel in onze keuken.’
Geef ze eens ongelijk, wie wil nou niet het hele jaar door een vakantiegevoel in de keuken!!
Lavendel drankjes en champagne in de keuken waar het altijd vakantie is!
Hoe hebben jullie het proces ervaren?
‘Nou, het moeilijkste is het kiezen van een print. We wisten wat voor gevoel we in de keuken wilden, maar bij dat gevoel pasten heel wat mooie plaatjes. Je wordt ook al snel overweldigd door al die zomerse foto’s op shutterstock!
Wat we uiteindelijk hebben gedaan is heel streng gaan kijken en beoordelen. We zijn begonnen met onze 50 favorieten en toen zijn we langzaam gaan wegstrepen.
Klaprozen zijn rood en dat vonden we een te harde kleur, dus viel ineens een groot deel van onze selectie weg. Zonnebloemen waren te geel en dat zag er ergens te eentonig uit, dus ook toen hebben we veel wegstreept.
Uiteindelijk hielden we 3 foto’s over en daar hebben we deze uitgekozen. Het paste het beste bij ons gevoel, maar qua kleur gebeurde er ook meer. Het paars en geel zijn zo heerlijk zomers en niet eentonig. Gewoon precies goed voor dat heerlijke vakantiegevoel in onze keuken!’
Ik kijk nog eens goed naar de print en Mieke en Theo hebben absoluut gelijk. Een klaprozen- of zonnebloemenveld had er heel anders uitgezien. Dit beeld trekt je aandacht en verteld een verhaal. Juist de kleuren maken het dynamisch, maar niet te uitgesproken.
Tot slot mijn laatste vraag, hebben jullie nog een tip voor onze toekomstige klanten?
‘Onze top tip is wel dat je moet weten wanneer je moet stoppen. Anders blijf je doorgaan en zie je telkens iets nieuws! En ik denk dat kiezen dan gewoon steeds moeilijker wordt.’
Daar heeft Mieke uiteraard gelijk in. Iets wat we ook vaak bij onze klanten zien, besluiteloosheid omdat de keuze te overweldigend is. Dus dit is een zeer goede tip!
Mieke en Theo aan de koffie in hun prachtige keuken
Ik geef Mieke en Theo een hand en bedank ze voor hun openheid en de mooie vakantieverhalen. Wat een prachtige mensen om te leren kennen!
Tevreden, en met mijn hoofd een beetje in de vakantiestemming, stap ik in mijn auto. Niet alleen is het leuk om een beeld te krijgen bij onze klanten, maar ook fijn om te horen dat ze zelf zo blij zijn en daar doen we het allemaal voor!
Wil jij ook graag dat we bij jou komen voor een interview met foto's? Neem dan contact met ons op!