Focus, het iconische merk van hedendaagse haarden dat het levenslicht zag in Viols-le-Fort in het departement Hérault
viert haar 50-jarig bestaan én dat van haar bekendste creatie, de Gyrofocus. Het merk is meer dan ooit mee met de moderniteit. De redenen voor dit succes: constant blijven innoveren, zowel technisch als op het vlak van design, nauwe banden met architecten en het geloof in de waarden van het merk vanaf het prille begin, zoals ‘made in France’.
De gamma’s Outdoor, White en de Boafocus: nieuw in 2017-2018
Ze getuigen van het vermogen van het merk om steeds te blijven innoveren:
Altijd al werd Focus uitgekozen door de grootste architecten: Norman Foster, Snøhetta, Studio MK27, Isay Weinfeld, SeARH, Paola Navone, … Eerst in Frankrijk, daarna wereldwijd blijven deze bevoorrechte partners de creaties van Focus in de spotlight plaatsen.
Een ander essentieel element van het Focus-DNA: de toewijding aan ‘made in France’. Sinds de oprichting is Focus gebaseerd in Viols-le-Fort in het zuiden van Frankrijk, in het huis van Dominique Imbert waar de eerste Antefocus het levenslicht zag. Het is vanuit dit kleine middeleeuwse dorpje dat Focus vandaag exporteert naar overal ter wereld. In de Vaucluse, eveneens in Frankrijk, worden alle modellen gemaakt. Een ethische keuze, die niet gemakkelijker wordt gemaakt door de lagere fabricatiekost in Oost-Europa en Azië, maar die een constante waarde blijft van het Atelier Dominique Imbert.