Met een goed eet-plan overleef je de hel

Denk vooruit! Met een goed eet-plan overleef je de hele verhuisdag.

We zullen ons wellicht allemaal schuldig kunnen bevinden om op drukke dagen, vergeten te eten. En je verhuisdag, is een van die hectische momenten. Ons advies is, maak vooraf een verhuisdag-eet-plan, want met zwaar tilwerk in het vooruitzicht, wil je niet overvallen worden door snoep-eet-buien. Niets is erger dan futloos je nieuwe stulpje te betrekken, terwijl er nog zoveel te doen is.

Ontbijt
Wij zijn er zeker van dat je geleerd is, dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is. Dit is niet veel anders dan het advies dat we je geven voor de grote verhuisdag. Je wilt goed beginnen met een gezond, uitgebalanceerde, snelle makkelijke maaltijd aan het begin van de dag. Het ontbijt plan hou je eenvoudig. Al je potten en pannen zullen toch al ingepakt zijn. Gelukkig kan een gezond ontbijt snel en makkelijk zijn. Probeer de volgende ideeën eens voor in de vroege morgen:
Havermout met zwarte bessen. De havermout kun je een dag van te voren maken. Op de ochtend zelf, vul je de havermout aan met fruit, honing en voor extra energie wat chia zaad.
Smoothie’s! Als je je blender bij de hand houdt, is dit ideaal om wat laatste stuks fruit op te maken, yoghurt erbij, en je zult voldaan zijn na dit eenvoudige ontbijt.

Lunch
De lunch zal de meest uitdagende maaltijd van de dag zijn. Je zal eerder geneigd zijn om de maaltijd, midden op de dag, over te slaan. Waardoor je dus makkelijk vervalt in het eten van ongezonde snacks. Je lichaam heeft brandstof nodig, geen onnodige suikers en vetten. Dit kost namelijk meer energie om te verwerken, waardoor je sneller moe wordt in plaats van dat je je energie behoudt om in de middag nog wat zwaar tilwerk te verrichten.
Maak vooraf wat rijkelijk belegde Sandwiches. Je kunt ze makkelijk in bakjes of folie verpakken zodat ze goed blijven totdat je toe bent aan je lunch.
Pasta salades kun je ook vooraf maken, of makkelijker nog, kant en klaar uit de supermarkt. Je zult merken dat je zo weer genoeg energie opdoet voor de rest van de middag.

Middagsnacks
Als je een lange verhuisdag tegemoet gaat, kun je ook wat middag snacks voorbereiden. Even om weer een boost te krijgen, zodat je door kunt.
Boost je energie met proteïne, met bijvoorbeeld appels en pindakaas.
Mueslirepen, deze bevatten ook een hoop proteïne en vezels.
Nootjes! Zelfs een handje vol helpt je energielevel omhoog. Bij voorkeur amandelen, eventueel gecombineerd met fruit.



Avondeten
Pizza is natuurlijk het favoriete eten na een zware verhuisdag. Er zijn ook andere alternatieven. Je kunt ook vooraf de bezorgservices uitpluizen, wellicht een thai waar een hoop groenten in verwerkt zijn. Een broodjes en/of soep bezorgservice. Koken na een dag als deze zal voor iedereen een flinke uitdaging zijn, dus we hebben niet de illusie dat dat er nog van gaat komen. Een goede Argentijn of Mexicaan, doet het ook altijd goed.

Blijf gehydrateerd tijdens je verhuisdag!
De allerlaatste tip is, heb voldoende water bij de hand. Het is belangrijk om gehydrateerd te blijven. Je hebt meer dan eten nodig op je verhuisdag. Denk hier haar limonade en voldoende water. Vooraf kun je ook waterkannen voorbereiden met citroen/limoen en wat munt erin. Dit geeft net wat meer smaak en motivatie om te blijven drinken. En uiteraard als iedereen klaar is, is het tijd om te proosten met een lekker biertje, of een goed glas wijn. Succes!