Gedeelde passie voor ondernemerschap, design en kunst leidt tot samenwerking
Winston en Renate Gerschtanowitz zijn partner en aandeelhouder geworden van Whoppah, de marktplaats voor tweedehands design en kunst. Het snelgroeiende handelsplatform voor particuliere en zakelijke gebruikers richt zich op hoge kwaliteit. Van vintage klassiekers tot tweedehands moderne design items en kunst. Alle items worden gecureerd zodat kopers eenvoudig toegang hebben tot een schat aan bijzondere objecten voor thuis. Winston en Renate delen de passie voor design en de missie om hergebruik te stimuleren. Met de
ondernemersgeest van het koppel en ervaring met digitale productontwikkeling werkt Whoppah aan verdere groei in Nederland en uitbreiding in Europa.
Winston Gerschtanowitz: “Vintage design is de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Nadat wij zelf op Whoppah succesvol meerdere design items kochten en verkochten kwamen wij in contact met de oprichters. Wij delen de enorme drive en visie op ondernemerschap en zien een kans in de markt voor een innovatief platform dat zich richt op alleen maar mooie en unieke items als alternatief voor generieke marktplaatsen. Voor ons is Whoppah een uitkomst omdat een koerier de items ophaalt en aflevert bij de koper. Je hoeft geen onbekenden aan de deur te ontvangen en de betaling verloopt zorgeloos omdat de koper vooraf aan Whoppah betaalt. Daarmee is het een veilige totaaloplossing voor koper en verkoper.”
Op Whoppah vind je hoge kwaliteit tweedehands vintage design items van bekende merken en ontwerpers zoals Charles & Ray Eames, Artifort, Knoll en Cassina en bijzondere tweedehands sculpturen en schilderijen. Renate Gerschtanowitz: “De creativiteit die gepaard gaat met het onderwerp interieur én het bouwen van een e-commerce bedrijf vind ik ontzettend interessant. Het selecteren en cureren van items zorgt voor een kwaliteitswaarborging waar ik als gebruiker heel blij mee ben. Je vindt er altijd originele en bijzondere items.”
Op het platform worden sinds de lancering in 2019 in Nederland en België inmiddels voor miljoenen euro's aan vintage design en kunst verhandeld. De online interieur en kunstmarkt groeit in Europa gemiddeld 12% per jaar. Dat
komt door toenemende gewenning aan online interieur shoppen en groeit naar verwachting nog verder door. De Europese tweedehands markt groeit met 11.2% per jaar. Thomas Bunnik, CEO van Whoppah: “Dat betekent een verdubbeling van die markt in de komende 7 jaar. Ook als het gaat om toename van hergebruik. Met Whoppah willen we niet alleen meegroeien maar ook marktleider worden in ons segment. Met het aan boord komen van Winston en Renate versterken we onze organisatie en zetten we kracht bij richting realisatie van deze doelstelling.”
Meer informatie: www.whoppah.com