Bij een verhuizing komt veel kijken. Het kost zowel veel tijd als behoorlijk wat geld. Vaak meer dan dat je van te voren had ingecalculeerd.
Benieuwd wat een verhuizing nu eigenlijk kost en welke dingen je vaak over het hoofd ziet? Lees dan snel verder.
Veel mensen gaan eigenlijk al vanaf het begin de mist in met de calculatie voor een verhuizing. Het inpakken van je spullen lijkt dan wel goedkoop, maar voor goede dozen en sterk inpakmateriaal ben je toch al snel wat geld kwijt. Denk er ook niet te gemakkelijk over, want je wilt natuurlijk niet dat je servies tijdens de verhuizing sneuvelt. Ze zeggen niet voor niets: goedkoop is duurkoop.
Daarna komt de vraag of je de spullen zelf wilt verhuizen of dat je dit laat uitbesteden. Zelf verhuizen lijkt dan wel goedkoper, maar als je dit niet goed regelt ben je uiteindelijk toch nog duurder uit. Zo moet je een verhuiswagen huren, je bent niet verzekerd als er iets kapot gaat en je bent ontzettend veel tijd kwijt. Tijd wat je beter aan iets anders had kunnen besteden.
Daarbij hoeft een verhuisbedrijf niet eens zoveel geld te kosten. Op internet kun je eenvoudig de prijsindicatie voor het verhuizen opvragen. Hierdoor weet je van te voren al hoeveel het gaat kosten.
Een verhuizing doe je vaak niet in je eentje. Meestal staan familie en vrienden klaar om je hierbij te helpen. Super fijn natuurlijk. En omdat ze dit voor je willen doen is het wel belangrijk dat je een beetje goed voor ze zorgt. Sla daarom voldoende maaltijden, hapjes en drankjes in om je hulpdiensten van de nodige energie te voorzien. Dat is toch wel het minste wat je voor ze kunt doen? Maar vergeet niet dat je ook hier extra kosten voor moet rekenen.
Een nieuwe woning is een feestje en dit wil je natuurlijk aan bekenden laten weten. Wat is er dan leuker om ze via een kaartje op de hoogte te stellen van je nieuwe adres? Helaas zitten ook hieraan kosten verbonden. Een postzegel kost bijvoorbeeld al €0,78 per stuk en dan heb je ook nog een leuk kaartje nodig. Afhankelijk van het aantal kaartjes dat je wilt versturen loopt dit ook al snel in de papieren.
Ook al heb je een nieuwbouw woning aangeschaft, je ontkomt niet aan het uitvoeren van kleine klusjes. Het sauzen van de muren en het afwerken van de bedrading. De kosten van een nieuwe badkamer of keuken heb je waarschijnlijk al ingecalculeerd, maar vergeet de kosten voor kleine klusjes niet. Daarnaast neem je bijvoorbeeld de vloer van de vorige bewoners over en misschien nog die mooie kast. Dit scheelt natuurlijk wel in de kosten voor nieuwe spullen, maar vergeet deze kostenpost dan ook niet mee te nemen in je voorcalculatie.
Zoals je ziet zijn er toch nog wel een aantal kostenposten die je snel over het hoofd ziet. Hoeveel dit is hangt af van wat je wilt en wat voor een huis je koopt. Het is dus slim om 10 tot 20 % bovenop je verwachte bedrag te rekenen voor onvoorziene kosten. Zo kom je nooit voor verassingen te staan en ga je met minder stress de verhuizing in. Wil je nog meer zekerheid? Besteed de verhuizing dan uit aan een erkend en ervaren verhuisbedrijf zoals Aad de Wit. Hierbij ben je verzekerd van een goede afhandeling en weet je vooraf hoeveel dit gaat kosten.