Foto: jan-elenbaas-decokay

Jan Elenbaas, Decokay Tholen – Vlissingen – Goes over Decokay en COREtec®

Decokay Elenbaas Noom in Tholen is één van de drie vestigingen van Decokay in Zeeland en daarmee de meest complete woonspecialist van deze regio.

Het ruime aanbod bestaat uit verf en verfmaterialen, vloeren waaronder laminaat, pvc en tapijt, behang, gordijnen en raamdecoratie met onder andere shutters, jaloezieën, horren, Duettes, Plissés, rolgordijnen, vouwgordijnen, multishades, duorolgordijnen, schuifdeurkasten, rolluiken, garage -deuren, overkappingen en buitenzonwering zoals rolluiken, markiezen, uitvalschermen en screens. Aan het woord Jan Elenbaas.

Vanwaar uw passie voor decoratie en vloerbedekking? Hoe bent u in die wereld terecht gekomen?

 

Mijn oma is begonnen in 1962 met de kleinste verf en behangwinkel van Nederland, 6 m2 in de hal van de woning. Mn opa had een schildersbedrijf, dus de link was snel gelegd om verf en behang ook aan huis te verkopen. In het jaar 2000 nam mijn moeder de kleinschalige winkel over van 70 m2. Tot op een dag dat ik aangaf ook ambitie binnen dat vakgebied te hebben. Na verschillende opleidingen en stages had ik op mijn 21e een eigen winkel in Kapelle van 350 m2. Dit hadden we compleet ingericht met verf behang en woninginrichting onder de formule Decohome. Het jaar erna zetten we het complete concept wat we in Kapelle voerden door naar Tholen, zodat we een complete woninginrichting zaak ook in die regio hadden. Als laatste volgde in de crisistijd een overname van een goedlopende verfwinkel in Vlissingen. Hier volgde een uitbreiding in het assortiment door woninginrichting eraan toe te voegen.

Heden ten dage beschikken we over 3 winkels waarvan 2 een oppervlakte bestrijken van 750 m2, grote speciaalzaken dus. Ons concept is zo doordacht dat we elke maand een productgroep hebben die goed scoort, zo hebben we een prima continuiteit in de agenda van onze buitendienst. Het leiding geven aan de gehele organisatie geeft mij veel energie, en elke dag probeer ik ons team beter te maken. De zelfstandigheid waarmee ze mogen werken geeft ook veel verantwoordelijkheid, al hou ik er van verantwoordelijkheid te delen, dat maakt ons samen sterk!

Welke criteria zijn belangrijk voor uw klanten bij hun aankoop van vloeren?

Gedegen advies van een vakspecialist is hetgeen hun van ons verwachten. Naast een ruim assortiment, goed geoutilleerde winkels, en de passie laten ervaren waarom de klant bij ons moet kopen, resulteert keer op keer in een handtekening op de order. Belangrijk in ons vakgebied is dat je met eigen mensen/stoffeerders een totaalplaatje kan creëren, sterk zijn we dus in het ontzorgen van woninginrichting.

Wat zijn volgens jullie de belangrijke producten en decors binnen het COREtec® verhaal?

De Naturels serie, en de CERAatouch zijn absolute toppers binnen het assortiment. Mijn advies is leg een vloer uit die serie in de showroom en het verkoopt zichzelf!

Zijn events en beurzen belangrijk voor u en zo ja waarom?

Zijn van absoluut belang! We halen hier energie uit, en zien vaak in 1 dag alle nieuwe noviteiten die op de markt te verkrijgen zijn.

Spelen “vintage” en “visgraat” een hoofdrol in 2020?

Beiden zijn een trend die op dit moment die op de voorgrond staan. Ik denk tijdelijk zo is dat al deccenia lang het geval. Het ene wisselt het andere af, en zou houd dat de markt actueel en in beweging.

Is 'ecologisch' tegenwoordig het grote goed?

Kan meespelen in de aankoop, al is het plaatje van de vloer van doorslaggevend belang!

Wat vindt u van de huidige situatie in de vloerenwereld?

Ik noem hem gezond, er is veel aanbod, hierdoor blijven de fabrikanten scherp en innovererend, dat laatste is ook een openlijke vraag omdat te blijven hierdoor hebben wij keer op keer unieke tools op de werkvloer waar we de klant mee kunnen verleiden.

Wat zijn volgens jullie de COREtec® producten van de toekomst?

Ik zou op zoek gaan het binnen naar buiten te verlengen. En een vloer waar verwarming en koeling in geintegreerd is zou voor een revolutie zorgen.

Wat is de toegevoegde waarde van uw zaak voor de klanten?

Vakkennis, ontzorging, A merken, service, een open deur nu, en in de toekomst daar werken wij elke dag aan om onszelf beter te maken. Er is en blijft dus toekomst voor de speciaalzaak, en gelukkig word dit ook door de consument gewaardeerd!

Wat is de grootste uitdaging in de komende jaren?

Het vakmanschap op peil weten te houden, en de waardering te uiten richting je team doet de gehele zaak goed! Dat is mijn missie mensen te laten groeien in hun eigen kwaliteit, dan zie je je werk niet als werk, maar is het je passie!

Gelooft u in "leasing" in plaats van het kopen van Home & Deco producten?

Persoonlijk op dit moment nog niet. Wij zijn nuchter, heb je het geld niet in de zak, komt het ook niet onder je dak!

Meer informatie:  decokayelenbaasnoomtholen.nl en www.coretecfloors.com

 

 

 

Reacties