Met het indrukwekkende, koepelvormige gebouw ‘The Fireplace’ heeft next125, samen met de gerenommeerde architect Francis Kéré, een bijzondere creatie neergezet.
De constructie van onbehandeld sparrenhout werd geïntroduceerd tijdens de Milan Design Week 2024 en vormt het perfecte kader voor een minimalistische, maar elegante next125-keuken met contrasterende fronten van zwart eikenhout en spiegelglas. Een jaar later heeft ‘The Fireplace’ een nieuwe, permanente bestemming gekregen: in de tuin van het Schüller-expositiecentrum |s|a|c. op ons bedrijfsterrein in Herrieden. Het koepelgebouw kan vanaf nu worden gebruikt voor vergaderingen of presentaties, en maakt net als voorheen indruk met zijn unieke aanwezigheid.

Nieuwe omgeving, dezelfde uitstraling: het paviljoen op zijn nieuwe thuisbasis in Herrieden. Foto’s: next125
Uitnodigend, krachtig, archaïsch – dit zijn slechts een aantal woorden om ‘The Fireplace’ te beschrijven. De overweldigende feedback die we hebben gekregen maakte duidelijk dat dit bouwwerk een bijzondere locatie verdient – een plek die recht doet aan zijn betekenis voor ons merk en onze merkidentiteit. Van de visionaire vormgeving van Francis Kéré, via de vakkundige uitwerking in een lokale timmerwerkplaats, tot de presentatie in de Superstudios in Milaan. De tijd, expertise en passie die in het project zijn geïnvesteerd, moeten op een waardige manier zichtbaar worden gemaakt.
Dat ‘The Fireplace’ nu prominent in de tuin van ons bedrijf te vinden is, benadrukt de betekenis die dit ontwerp heeft voor Schüller en het merk next125. Het paviljoen is onderdeel geworden van onze merkidentiteit en belichaamt waar het internationale premiummerk voor staat: exclusiviteit, uitstraling, design en functionaliteit. Het is een project dat betekenisvol en relevant is voor de identiteit en langetermijnrepresentatie van het merk next125. Daarnaast weerspiegelt de wederopbouw van ‘The Fireplace’ het duurzame basisprincipe achter het internationale premiummerk en Schüller Möbelwerk GmbH – een project dat verder reikt en niet alleen als presentatie gebruikt en ervaren kan worden.
Onlangs is next125 onderscheiden met de German Brand Award voor de communicatie rondom ‘The Fireplace’. Foto: next125
Het achterliggende doel was om een ruimte te creëren waar mensen samenkomen, elkaar ontmoeten en gesprekken met elkaar aangaan. Al tijdens de heropening van het expositiecentrum |s|a|c. kregen talloze handelspartners en gasten de mogelijkheid om zichzelf te verliezen in de sfeer van ‘The Fireplace’ op zijn nieuwe locatie. De keuken ontbreekt echter. In plaats daarvan is er onder de koepel extra zitgelegenheid gecreëerd. Het paviljoen wordt inmiddels regelmatig gebruikt als presentatie- en vergaderruimte en vervult daarmee nog steeds zijn oorspronkelijke functie: mensen samenbrengen en een dialoog mogelijk maken.