Inventum zorgde tijdens de Strong Viking Run voor verkoeling met ’s werelds grootste koelkast vol ijsbaden en ijsjes, als opvallende stunt binnen hun ‘Koelen & Vriezen’-campagne.
Tijdens de watereditie van de Strong Viking Run zorgde Inventum, in samenwerking met reclamebureau Opvallers, voor een spectaculair obstakel: de grootste koelkast ter wereld, inclusief twee ijsbaden vol kilo’s ijs. Onder het motto "Zoek verkoeling met Inventum", werden duizenden deelnemers aan de 13, 19 of 42 kilometer uitgedaagd om hun grenzen te verleggen én verkoeling te zoeken in de ijskoude baden.
De gigantische koelkastconstructie werd al snel hét gespreksonderwerp onder de deelnemers en leverde talloze foto’s en enthousiaste reacties op. Naast het obstakel trakteerde Inventum ook de toeschouwers op verfrissende ijsjes, uit de opvallende "koelste fiets van Nederland", wat zorgde voor een vrolijke sfeer langs het hele parcours.
De actie maakte onderdeel uit van Inventums campagne ‘Koelen & Vriezen’ en had als doel op originele wijze verkoeling te bieden én de naamsbekendheid te vergroten. Met deze opvallende en ijskoude stunt wist Inventum perfect in te spelen op het moment én het publiek.