Foto: Stickylock

Gameproducent stapt in meubelbranche met augmented reality

StickyLock Studios heeft op de Meubelbeurs in Brussel haar nieuwe augmented reality (AR) applicatie gepresenteerd.

De applicatie, speciaal ontwikkeld voor de meubelbranche, maakt het mogelijk om een product in een willekeurige ruimte weer te geven. Hiermee wil StickyLock de lat qua productbeleving naar een nieuwe hoogte tillen.

StickyLock is de eerste organisatie die de technologie ook bereikbaar maakt voor kleine ondernemers. De applicatie kan aangepast worden naar de specifieke wensen van de bedrijven, bijvoorbeeld door ze de eigen huisstijl mee te geven.

Woonkamer als showroom

Augmented reality is een interactieve beleving waarbij visuele aspecten worden toegevoegd aan de realiteit. De technologie wordt vaker toegepast in de game-industrie, bijvoorbeeld in de smartphone game Pokémon Go. Met de applicatie van StickyLock is het mogelijk om een (nog niet aangeschaft) meubelstuk digitaal in een woonkamer te plaatsen. "Hierdoor wordt het vergelijken van kleuren, het inschatten van ruimtes en het proeven van de sfeer toegankelijker", aldus .......van StickyLock.

Uitbreiding van winkelbeleving

Consumenten een meubelstuk in hun huis laten 'passen' voorkomt teleurstellingen en verminderd retourzendingen. Volgens StickyLock draagt dit bij aan een positieve winkelbeleving en is het beter voor het milieu. Daarnaast ligt de drempel voor een consument lager om een product te proberen. Een bedrijf in Friesland kan daardoor ook potentiële klanten in Limburg bereiken en andersom. Afstanden worden minder belangrijk dankzij StickyLock.

Reacties
Anderen bekeken ook