Foto: Een-eeuw-groene-innovatie--tuinmerk-WOLF-Garten-viert-100-jarige-bestaan

Een eeuw groene innovatie: tuinmerk WOLF-Garten viert 100-jarige bestaan

De kenmerkende gele wolvenkop tegen een rode achtergrond. In vrijwel iedere garage en ieder tuinhuis is wel tuingereedschap van het Duitse merk te vinden.

Het staat al generaties lang voor vakmanschap en kwaliteit. Tuinieren makkelijker en aangenamer maken dankzij innovaties, dat is altijd al het motto van WOLF-Garten geweest. Dit jaar vier het tuinmerk, bekend van het multi-star® -kliksysteem, zijn 100-jarige bestaan.

Gregor Wolf ontwikkelde in 1927 het multi-star® -kliksysteem in de ijzerwarenfabriek die in 1922 is opgericht door vader August Wolf en zijn zonen Gregor en Otto in Betzdorf an der Sieg. Hij kwam op het idee toen hij op weg naar huis een boer in zijn veld aan het werk zag. Zijn idee groeide uit tot een tuinsysteem dat nog steeds wereldwijd wordt gebruikt. Met één eenvoudige klik kunnen meer dan 70 opzetstukken voor alle tuinklussen aan één van de 14 stelen worden gekoppeld. Hiermee kunnen tal van combinaties worden gemaakt. Na de eerste innovatie volgden talloze andere innovaties. Tot op heden staat innovatie centraal in de geschiedenis van het bedrijf, dat in 1922 door August Wolf is opgericht als een ijzerwarenbedrijf.

Europese tuinen in 2022: Nederlanders hebben de meeste maar de kleinste tuinen

Meer dan de helft van de Europese huishoudens heeft een tuin, dat zijn zo’n 108 miljoen tuinen in Europa. Dit betekent dat minstens één op twee privéhuishoudens een stukje groen onderhoudt, ongeacht de oppervlakte ervan: ongeveer twee derde van de tuinen is kleiner dan 300 m² en ongeveer de helft van de tuinen is slechts 50 tot 100 m² groot. Vergeleken met andere Europese landen is de gemiddelde tuin in Nederland aan de kleine kant. Of eigenlijk: het kleinst van alle Europese landen. Toch is tuinieren in Nederland erg populair. Maar liefst 72% van de huishoudens heeft een tuin!

Populairste tuinproducten

De meest populaire apparaten zijn de heggenschaar met 70%, gevolgd door de grasschaar (64%), de graskantmaaier (60%), de telescopische takkenschaar (55%) en de snoeier (51%).

Nieuwste innovatie

WOLF-Garten breidt het klassieke systeem uit met een accu-steel en vijf opzetstukken op accu en is hiermee net op tijd voor het 40-jarige bestaan van multi-star®. Met deze opzetstukken, waaronder een heggenschaar, grasschaar, graskantmaaier, takkenschaar en snoeischaar, voldoet het e-multi-star™-systeem aan de behoefte van de klant: een efficiënte, veelzijdige tuinier oplossing. Bovendien is de nieuwe accu-steel ook compatibel met alle manuele multi-star®-opzetstukken. Een ander voordeel is dat gereedschap op accu ruimtebesparend kan worden opgeborgen.

WOLF-Garten®

WOLF-Garten®, merk van Stanley Black & Decker, is opgericht als ijzerwarenfabriek door August Wolf in 1922 en wordt tot op de dag van vandaag gekenmerkt door het voortdurend streven naar innovatie. Het logo met de opvallende gele wolvekop op een rode achtergrond staat al generaties lang garant voor Duitse vakmanschap en kwaliteit. Als totaalleverancier van tuingereedschap wordt WOLF-Garten® beschouwd als een van de grootste fabrikanten in de volledig assortiment-sector. Het uitgebreide productassortiment reikt van tuingereedschap, grasmaaiers, hakselaars en snoeischaren tot zaden en meststoffen.

Meer informatie over de producten van WOLF-Garten®? Bezoek www.wolf-garten.com.

Reacties