Smartwares Guardian

Dankzij het felle licht heb je altijd goed zicht. Ook wanneer het donker is. Download de app op je smart device (iOS en Android). De ingebouwde bewegingsmelder detecteert bewegingen wanneer de camera is ingeschakeld. Het is ook mogelijk om beelden op te nemen.

Getest door:

Even voorstellen...

Hoi! Ik ben Nadia en ik mag, samen met mijn gezin, de Smartwares Guardian testen. Ik ben erg benieuwd of het apparaat gebruiksvriendelijk is. Daarnaast ben ik benieuwd of de verbinding tussen telefoon en camera goed werkt.

Even zoeken met de installatie

Wij vonden hem niet echt eenvoudig te installeren. Hier zijn we wel even mee bezig geweest. De gebruiksaanwijzing vonden we namelijk niet erg duidelijk. We konden bijvoorbeeld lastig achterhalen welke app je nodig exact hebt. Het bleek de Smartwares View-app te zijn en niet Smartwares Cameras. Wij waren in de war doordat bij Smartwares View de omschrijving 'zakelijke app' staat terwijl dit wel degelijk degene is die je moet hebben. Na wat zoekwerk op internet vonden we op de website van Smartwares een duidelijkere beschrijving en een handig YouTube-filmpje. Toen werd alles gelijk wat duidelijker. Wat ons betreft zou de handleiding wat eenvoudiger en visueler mogen. Goed om te weten is dat er geen SD-kaart en speciale mini-USB stroomkabel (die je nodig hebt voor de installatie) bijgeleverd zitten.

Moderne uitstraling

De camera ziet er strak uit, het valt niet eens echt op dat het ook een camera is. Hij heeft een moderne uitstraling. Ik was een beetje bang dat hij niet erg mooi aan de gevel zou staan maar dat is wel degelijk het geval! Bovendien ziet hij erg stevig uit, ik denk dat we er nog heel wat jaren plezier van kunnen hebben.

Wat kan hij allemaal?

Wat direct opvalt, is dat de camera heel veel functies heeft: - hij kan het beeldmateriaal opnemen - er zit een microfoon ingebouwd, dus je kunt ook praten tegen degene die voor de deur staat. - je hebt de mogelijkheid een alarm af te laten gaan, om ongewenste bezoekers af te schrikken. - je kunt de intensiteit van de lamp bepalen De beeldkwaliteit van de camera, in de app is erg goed. Wel hadden we hem in eerste instantie op HD-kwaliteit gezet, maar daar liep steeds alles mee vast. Waarschijnlijk moet je daarvoor een sterk internetsignaal en grotere SD-kaart hebben.

De app

Zodra je door hebt welke je app je moet hebben, gaat het toevoegen op zich prima. Er zitten wel een heleboel opties in de app zelf (je kunt zelf alles instellen). Het is wel even uitzoeken hoe en waar je wat kunt regelen, maar na even rondkijken is dit geregeld.

Conclusie

Wij zijn erg blij met onze buiten verlichting/camera. Mijn man is 's avonds vaak weg voor zijn werk en dan heb ik thuis een veel veiliger gevoel. Ik goed kan controleren wie er voor de deur staat. Erg fijn vind ik ook dat je via de app een melding krijgt als er iemand voor de deur staat. Zodat je dat via de app ook kan zien wie er voor de deur staat als je niet thuis bent.