Muziekkussen

De muziekkussen van Radbag heeft de ultieme oplossing voor oortjes of een koptelefoon die in de weg zit: muziek luisteren dat afspeelt vanuit je kussen. Ook je wekker laten afgaan vanuit dit kussen is mogelijk. Lees meer voor een uitgebreide review over dit product.

Getest door:

Even voorstellen...

Muziek doet veel met met. Het maakt een feestje extra feestelijk en helpt me door moeilijke periodes heen. Vaak heb ik van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat wel muziek op staan. Maar ik ga er eigenlijk nooit mee slapen. Toen ik gevraagd werd om dit muziekkussen te testen was ik dan ook gelijk enthousiast. Met 2 jonge kinderen is muziek afspelen op de slaapkamer niet ideaal, en met oordopjes liggen vind ik niet prettig. Waar ik vooral op heb gelet tijdens het testen is of het geluid goed klinkt, het kussen comfortabel is, of mijn kinderen er niet wakker van worden en ik juist wel (doet de wekker het goed)?

Comfort

De eerste indruk was heel simpel; het is gewoon een kussen! Wel één met een aux kabel erin verstopt. Dat moet natuurlijk gelijk getest worden! Even een schone kussensloop er om en het kussen is klaar voor gebruik. Vaak luister ik muziek via mijn smartphone. Mijn muzieksmaak is vrij breed. Het kussen heb ik dan ook met uiteenlopende muziekstijlen getest, van pop tot rock, klassiek tot hardcore en latin. Het was even zoeken om op de juiste plek te gaan liggen, want de speaker voel je dus niet. Heel fijn! Het muziekkussen ligt naar mijn mening erg comfortabel. Het zal wellicht per persoon verschillen wat voor wensen iemand heeft van een hoofdkussen voor een goede nachtrust. Om er een poos op te liggen of chillen vind ik het heerlijk liggen. Het kabeltje heeft precies de goede lengte. Tijdens gebruik kon ik mijn muziekspeler op het nachtkastje leggen en wanneer ik geen muziek luisterde kon het kabeltje mooi verstopt worden in de kussensloop.

Het geluid

Afhankelijk van waar je met je hoofd op het kussen ligt hoor je de muziek wat beter/harder of juist wat zachter. Wanneer je niet op het kussen ligt hoor je bij een gemiddeld volume vrij weinig geluid. Ideaal voor als je wel muziek wilt luisteren zonder oordopjes of headphones en zonder dat anderen automatisch meegenieten. Voor wie juist met meerdere mensen muziek wil luisteren is deze speaker minder geschikt. De geluidskwaliteit vond ik beter dan ik had verwacht. Het is naar mijn mening niet vergelijkbaar met een traditionele speaker, maar toch zeker goed genoeg om van de muziek te kunnen genieten.

Bediening

De bediening is super eenvoudig, namelijk gewoon via je muziekspeler! Verder geen ingewikkelde knoppen of instellingen. De alarmfunctie vond ik een tegenvaller. Mijn wekker ging wel af, echter via mijn smartphone en niet via het kussen. Tijdens het testen kwam ik tot de ontdekking dat met muziek aan gaan slapen voor mij persoonlijk niet heel fijn is, maar het luisteren via het kussen vond ik wel erg ontspannen.

Conclusie

Het muziekkussen biedt een erg leuke, relaxte manier om muziek te luisteren. Het geluid is prima en het muziekkussen ligt fijn. De prijs/kwaliteitverhouding vind ik zeker in orde. Met mooi weer ga ik hiermee heerlijk in de tuin liggen chillen, lekker van mijn muziek genieten zonder dat de buurt verplicht meeluistert.