Smartwares Wi-Fi camera voor binnen Wi-Fi camera indoor

Met de Smartwares CIP-37210 Indoor Wi-Fi Beveiligingscamera kun je zaken 24/7 in de gaten houden. Ben je weg voor het weekend of op vakantie? Bekijk live beelden via de HomeWizard cameras app op jouw smartphone.

Even voorstellen...

Hoi! Ik ben Sandra en ik mag deze leuke wifi camera testen. Daar ben ik heel erg blij mee, want bij mijn overbuurvrouw hebben ze vorig jaar geprobeerd in te breken, dus ik vind het prettig om mijn huis in de gaten te houden als ik er niet ben. En het is natuurlijk ook leuk om te zien dat mijn katjes het naar hun zin hebben als ik niet thuis ben :) Ik was al een tijdje op zoek naar een betaalbaar exemplaar dat goed werkt, dus ik ben blij verrast met de kwaliteit van deze kleine camera.

Beeldkwaliteit

Ik heb de camera 's avonds getest en dat werkte meteen uitstekend! Ook even alle lichten uitgedaan om te zien hoe het beeld is als het echt donker is. En ook daar stelt deze fijne camera niet teleur: prima beeld!

Design

De camera is klein en dat is natuurlijk fijn, want niemand wil een enorm apparaat in huis. En hij heeft een mooie ronde vormgeving. Het exemplaar wat ik nu test is zwart, maar ik had een witte mooier gevonden. Dat past beter bij mijn interieur. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Gebruiksgemak

Ook allemaal erg eenvoudig: ik zette de camera neer op een plek vlakbij een stopcontact en richtte hem op de plek die ik graag in beeld wil. Daarna het instellingenmenu doorgenomen en gekeken wat ik wilde aanpassen aan de standaard instellingen. Het menu is overzichtelijk en met niet al te veel poespas. En daar hou ik van. Je kunt instellen op welk niveau je wil dat de camera beweging detecteert. Ik heb de sensitiviteit op gemiddeld gezet en getest. Zodra ik langs de camera liep, kreeg ik al een melding op mijn telefoon. Heel fijn!

Installatiegemak

De installatie ging snel en was echt supermakkelijk. Bij de camera wordt een usb snoer + stekkertje geleverd. Deze plug je eerst in de camera en daarna sluit je hem aan op een stopcontact. Ik moest de camera wel eerst een keer resetten (ook heel makkelijk, even een paar seconden op een knopje drukken) voordat hij aangaf dat hij in klaar was voor gebruik. Daarna de app geïnstalleerd op mijn iPhone, de camera met ons wifi-netwerk verbonden en dat was het eigenlijk. Binnen 5 minuten kon ik de camera al gebruiken.

Prijs

Deze camera kost net geen vijftig euro en ik vind dat bijna goedkoop, want hij doet doe meer wat ik ervan verwachtte. Helemaal prima dus!

Conclusie

Alles bij elkaar opgeteld is dit een erg fijne camera voor thuisgebruik. Het geeft mij in ieder geval een veilig gevoel dat ik mijn huis op afstand in de gaten kan houden. Ik heb helaas niet kunnen testen of de beelden goed opgenomen worden, want er werd geen SD kaart meegeleverd voor deze test. Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn, want dan kun je de beelden terugkijken als er bijvoorbeeld is ingebroken. In de vaste omschrijving bij de camera staat: "De camera werkt alleen wanneer beweging wordt gedetecteerd." Dat riep bij mij wat vragen op. Want is het beeld dat ik zie als ik de app open nu live beeld of zie ik alleen maar iets als er daadwerkelijk beweging in huis is? Om dat te testen ben ik uit beeld gestapt en heb ik iets geroepen. En omdat de beelden een vertraging hebben van ongeveer 2 seconden, kon ik zien dat de beelden echt live zijn. Misschien kan Smartwares dat in een reactie hieronder nog even toelichten.