Foto: Dekbed_discounter

Dekbed-Discounter.nl begint met eigen luxe productielijn

Webshop zelf om tekentafel na weigering samenwerking leveranciers

Dekbed-Discounter.nl, de grootste webshop in beddengoed in de Benelux, verkoopt voortaan ook een eigen productielijn. De jonge onderneming, die in vier jaar tijd de particuliere beddengoedmarkt heeft opgeschud, heeft zelf dekbedovertrekken, lakens en slopen ontwikkeld.

Het idee voor een eigen lijn is ontstaan doordat het heel lastig bleek om bestaande leveranciers uit het hogere segment aan het bedrijf te binden. “De beddenmarkt is heel conservatief en prijzen worden bewust hoog gehouden. Wij weigeren om daar aan mee te doen en zitten daar dus ver onder. Dat wordt niet gewaardeerd”, vertelt oprichter Niels Verwij. “Veel leveranciers willen daarom niet met ons samenwerken.”

Verwij en zijn compagnons zagen dat vooral als een mooie kans. “Niet alleen kunnen we nu de beste en mooiste producten leveren voor een lage prijs, ook konden we meteen oplossingen bieden voor de steeds weer terugkerende ergernissen van klanten rondom beddengoed.”

Opmaak-ergernissen

Uit onderzoek van de website onder bijna 6500 bezoekers blijkt namelijk dat beddengoed nog al eens frustraties oplevert. Meer dan de helft van de ondervraagden (52 procent) ergert zich groen en geel aan hoeslakens die niet goed over de matrassen passen.

Ruim een derde van de respondenten (36 procent) stoort zich enorm aan een te korte instopstrook, met als gevolg loszittende dekens en dus koude voeten. Exact evenveel mensen ergeren zich aan dekbedden waarvan het onduidelijk is wat de lange of korte kant is, waardoor het verschonen onnodig lang duurt. In de nieuwe lijn wordt met al deze punten rekening gehouden.

Satijn

Met de nieuwe productielijn, onder de naam Presence, biedt de onderneming luxe producten aan gemaakt van onder andere linnen en satijn. “De kwaliteit van de materialen laat zich meten met die van bad- en bedtextiel dat bij kwaliteitswinkels als De Bijenkorf wordt verkocht”, licht Verwij toe. De webwinkel, met in 2017 een omzet van 20 miljoen euro en een verwachte groei voor 2018 met 200 procent, hoopt hiermee een nieuwe doelgroep aan te spreken.

De nieuwe producten worden ontworpen door Dekbed-Discounter.nl zelf. De eerste dekbedovertrekken uit de nieuwe lijn zijn inmiddels opgenomen in het assortiment. De komende maanden zullen daar nog zo’n tweehonderd modellen aan toegevoegd worden. Daarnaast vallen ook zelf geproduceerde handdoeken en badtextiel onder dit label.

Reacties