Dornbracht doet er alles aan om bij alle producten emotie en functionaliteit te verenigen. Bij de ontwikkeling van de serie Tara Ultra zijn heel doelgericht actuele ontwikkelingen en wensen bij de keukenplanning gerealiseerd.
Tara Ultra is zeer minimalistisch qua design en concentreert zich op de perfecte toepassing in de keuken. De bijzonder hoge, slanke uitloop biedt veel bewegingsvrijheid bij het werken met grote pannen en schalen. De ergonomisch geplaatste hendel heeft een nieuwe, bijzonder opvallende vormgeving.
De Tara Ultra eengreeps mengkraan is verkrijgbaar in in totaal zeven uitvoeringen met een sprong van 200, 240 en 280 mm. De uitvoeringen met een sprong van 240 mm zijn ook beschikbaar met de hendel aan de linkerkant ,voor gebruik in combinatie met heetwaterbereiders, linkszijdige grepen, spoeldouches en professionele spoeldouchegarnituren. In de uitvoering als tweegatskraan met professioneel spoeldouchegarnituur beschikt Tara Ultra over een nog groter bereik, praktisch voor bijvoorbeeld het vullen van pannen naast de spoelbak.
De eengreeps mengkraan Profi met draaibare arm en een geïntegreerde spoeldouche heeft twee straalsoorten ? de normale en douchestraal. Met één druk op de knop kan comfortabel tussen de straalsoorten heen en weer worden geschakeld. Een aparte uitloop en een automatische omstelling hoeven niet meer te worden ingebouwd. De 2-gats mengkraan Profi is nog flexibiler. Het mengkraanelement kan op een willekeurige plek in de buurt van de spoelbak worden geplaatst en overeenkomstig de behoefte van de individuele gebruiker worden gemonteerd.
Over Dornbracht
Aloys F. Dornbracht GmbH & Co. KG, met hoofdkantoor in Iserlohn, is een internationaal opererend fabrikant van hoogwaardige designkranen en accessoires voor badkamer en keuken. De onderneming wint met zijn producten regelmatig internationale designprijzen en onderscheidt zich bovendien sinds 1996 door een sterk cultureel engagement. Sinds 2006 verschijnt de publicatie ?Dornbracht ? the SPIRIT of WATER? in een badkamer- en keukeneditie, die de visie van Dornbracht als onderneming met culturele betrokkenheid uiteenzet en wijst op de veelzijdigheid van het merk Dornbracht. Enerzijds magazine, anderzijds catalogus, legt de publicatie het verband tussen inspiratie, dialoog en innovatie, dat het denken en werken bij Dornbracht bepaalt.
Meer informatie over Dornbracht en de Dornbracht producten is te vinden op: www.dornbracht.com.
Publicatiedatum: 15 juli 2009