Teufel Stereo L

De Teufel Stereo L is een vloerstaande tower speaker met geïntegreerde versterker voor wifi en bluetooth streaming. De speakers zijn te bedienen via je smartphone. Lees meer voor een uitgebreide review over dit product.

Getest door:

Even voorstellen...

Hoi, ik ben Peter en ik heb enkele weken de Stereo L speakers van Teufel getest. Van het uitpakken van de speaker tot de geluidskwaliteit, ik ga je er alles over vertellen.

Zware jongens

De speakers worden apart in twee grote kartonnen dozen geleverd. Ze wegen 26 kilo per stuk, dus zorg ervoor dat je een extra paar handen hebt die je helpen bij het uitpakken. Ik had een vriend geraadpleegd en samen met hem heb ik de speakers geïnstalleerd. De speakers zijn goed beschermd met piepschuim en zijn makkelijk uit de doos te halen. Er worden voetstukken, een stroomkabel, verbindingskabel en een kleine handleiding bij geleverd. De voetstukken moet je op de speakers schroeven. Ik heb de speaker op zijn kop gelegd en vanuit daar de voetstukken erop geplaatst. Vervolgens heb ik ze op de voetstukken gezet. Dit vergt best wat kracht, dus hou daar rekening mee.

Plug and play

De handleiding is niet heel groot, maar dat is dan ook zeker niet nodig. De installatie werkt namelijk vrij eenvoudig. Nadat je de speakers hebt neergezet, verbind je ze met elkaar door middel van een meegeleverde kabel. Zodra je dit hebt gedaan, zet je ze aan en download je de Teufel app (gratis). In de app wordt stap voor stap uitgelegd wat je moet doen en binnen een paar minuten is de installatie voltooid. Hier heb ik ongeveer 5 - 10 minuten over gedaan. Vanuit de app heb je onder andere toegang tot Spotify (Connect), Tidal, SoundCloud en je eigen opgeslagen muziek. Echter heb je de app niet nodig om de speakers te kunnen laten afspelen. Ik gebruik zelf het Wifi-netwerk van de speakers en speel de muziek af vanuit Spotify. Het nadeel van de app is dat je je eigen Spotify-lijst er niet in kunt afspelen. Daarom heb ik de app na de installatie ook niet meer gebruikt.

Heerlijk geluid

Ik vind het geluid bovengemiddeld goed. Het geluid klinkt heel helder en laat de bas in nummers heel strak en diep naar voren komen. Het geluid van de speakers is er daarnaast op gericht om vocals naar voren te brengen. Ik hou zelf van housemuziek/EDM en daarvoor zijn deze speakers perfect. De speakers zijn dan ook zeer geschikt voor een feest waar dit soort muziek wordt gedraaid. Een vriend van mij houdt echter meer van instrumentale muziek en vond dat veel instrumenten niet te horen waren. Het geluid is namelijk wat gesloten en dwingend. De speakers zijn dus wat meer gericht op de moderne muziek door de diepe bas die aanwezig is. Vooral de lage tonen in nummers wordt goed naar voren gebracht. De hoge tonen worden hierdoor wat meer naar de achtergrond gedrukt. De een kan dit meer waarderen dan de ander, maar ik vind dit zelf geen storende factor.

Voordelen en nadelen

Ik heb nog even de voor -en nadelen van de speakers op een rijtje gezet. Voordelen - Goede geluidskwaliteit. - Overzichtelijke handleiding. - Binnen een paar minuten geïnstalleerd. - Strak design waardoor de speakers mooi in je interieur passen. Nadelen - In de bijbehorende Teufel app is het niet mogelijk om je eigen Spotify-lijst af te spelen. - Het geluid van de speakers is niet optimaal als je van instrumentale/klassieke muziek houdt. - De verbindingskabel is groot en moeilijk weg te werken.

Conclusie

Het zijn onwijs mooie speakers met helder geluid. Er hangt alleen wel een aardig prijskaartje aan. Dat moet je er wel voor over hebben. Als echte muziekliefhebber vind ik het een aanwinst en zeker de moeite waard.