Google Nest Cam

Met de Google Nest Cam houd je vanaf elke locatie jouw huis in de gaten via Google Home-app. De app reageert op meldingen en kan zelfs onderscheid maken tussen personen, voertuigen en dieren. Wil je weten of de krant al is bezorgd?

Getest door:

Even voorstellen...

Ik heb onlangs de nieuwe Google Nest Cam getest. Ik had zelf al ervaring met de Google Nest deurbel dus ik ging er al vanuit dat installatie ook vrij eenvoudig moest zijn.

Hoe is het verpakt?

Zoals ik gewend ben van de Google producten zit de camera in een stevige verpakking. In de doos zit een magnetische wandsteun en de camera zelf. Er zijn ook twee schroeven en pluggen meegeleverd voor de montage.

Eenvoudige installatie

Ik heb de Google Home App op mijn smartphone al geïnstalleerd staan en de installatie is vrij eenvoudig. Het is het enkel het toevoegen van een nieuw apparaat. In de verpakking is er ook een qr-code meegeleverd die je hoeft te scannen en hij vindt gelijk het apparaat. Opslaan en je hebt in je Google Home app een nieuw apparaat staan. In mijn geval een camera voor in de achtertuin. Dit kun je ook zo benoemen in de app.

De montage

De Nest Cam is zeer makkelijk op te hangen. In de verpakking zijn er schroeven en pluggen meegeleverd. Ik heb de magnetische wandsteun aan de muur gemonteerd en je hangt de camera er tegenaan. Ik heb dit ongeveer op twee meter hoogte geplaatst zodat ik een goed beeld heb van de achtertuin. Je kunt zelf een beetje kijken wat de beste plek is om een goed beeld te krijgen. De magneten zijn erg sterk. Maar dit is ook nodig om de camera goed op zijn plaats te houden.

Beeldkwaliteit

Beeld- en audiokwaliteit van de camera is uitstekend, ben niet anders gewend. Mijn hele achtertuin is goed en helder te zien. Elk vogeltje in de tuin kun je goed volgen. Er wordt ook in full-hd opgenomen en het beeld vind ik ook vrij scherp. Als je inzoomt wordt het beeld al snel onscherp maar dat vind ik logisch. Ook al had ik dit liever toch nog wat scherper. Ook in het donker vind ik de beelden goed genoeg. De camera heeft ingebouwde microfoons en dan kun je dus horen wat er in de buurt van de camera gezegd wordt. Je kunt dan ook terugpraten net als met de Nest deurbel. Je stem klinkt dan uit de luidspreker van de camera en dit is prima en duidelijk genoeg.

Conclusie

Ik ben zeer te spreken over de Google Nest Cam (outdoor of indoor, batterij). Het is een gebruiksvriendelijke camera die erg makkelijk te installeren is. De camera biedt goede beeld- en audiokwaliteit en werkt prima samen met andere Google-producten.