VTech Storio Max XL

De VTech Storio MAX XL is een tablet met wifi en Android besturingssysteem. Er is zeer ruime keuze aan spelletjes, verhalen, muziek en videos die kinderen veel speelplezier beloven te bieden. De tabel bevat 8GB aan interne geheugen en een rubberen rand die beschermt tegen stoten en vallen. Lees meer voor een uitgebreide review over dit product.

Getest door:

Even voorstellen...

Mijn twee kinderen, Jara (bijna 4) en Roef van 2 jaar oud, gebruiken regelmatig mijn tablet. Ik vind dit niet altijd even prettig, omdat niet alle apps kindvriendelijk zijn en op YouTube ook zo nu en dan wat vreemds voorbij komt. Daarom ben ik op zoek naar een tablet gericht op kinderen. Wij mogen de Storio Max XL 2.0 testen.

Design

De Storio Max XL 2.0 is verpakt in een mooie doos waar al veel informatie op te zien is. Wat vooral leuk is, is de flap aan de voorkant. Als we deze omhoog doen, zien we de tablet in de doos zitten. De gebruiksaanwijzing is gelukkig niet dik en geeft aan dat we eerst de Storio Max XL 2.0 dienen op te laden. Na het opladen voor gebruik, moet er eerst even een update gedaan worden. Logisch natuurlijk, maar het wachten voor de kinderen was een kleine teleurstelling. Grote pleister op de wond, was het gratis downloaden van twee spellen naar keuze! Er zit een spel bij van Paw Patrol en dat is uiteraard een succes bij zowel jongens als meisjes.

Leuke spelletjes

Mijn dochter van 4 begreep na 1 keer uitleggen welke knop ze moest hebben, hoe ze hem aan zet en dat ze haar foto naar boven moet 'swipen'. We liggen in een deuk als we de app kid Connect gebruiken om berichten naar elkaar te sturen met o.a. geluidsfragmenten, tekeningen en foto’s. Deze app kan de ouder op zijn eigen telefoon installeren. Geweldig! De spellen die er op staan zijn laagdrempelig en ideaal voor een kind dat nog niet kan lezen is de stem die zegt welke stappen je moet nemen. Mijn dochter is ook veel bezig met filmpjes maken in de app animatie maker en mijn zoontje is vooral in de tekenstudio te vinden.Voor een tweejarige is deze Storio Max XL 2.0 nog een beetje lastig, maar vanaf 3 jaar kan je ze met een gerust hart alleen hun gang laten gaan. Prettig is de optie voor ouderinstellingen waar je bijvoorbeeld een tijdslimiet kan instellen en de profielen van je kids kan aanmaken.

Perfect formaat

Het formaat van de Storio Max XL 2.0 is perfect voor de kinderen. Niet zo groot als een gemiddelde tablet. Er zitten redelijk wat knoppen op, maar ze hebben snel door wat daar de functies van zijn. Er zit een klepje aan die het scherm van de tablet beschermt als hij niet gebruikt wordt. Aan de zijkanten zitten zachte stootranden die ook lekker vasthouden. Ideaal dus met kinderen.

Conclusie

Een aanrader om kinderen via de Storio Max XL 2.0 te introduceren in de digitale wereld met kindvriendelijke apps. Voor zowel jongens als meisjes geschikte spellen en diverse apps om hun creativiteit te stimuleren. Extra leuk is het als je al producten in huis hebt, zoals Zoef Zoef of Toet Toet auto’s, omdat ze hier ook apps van hebben. Die herkenbaarheid vonden mijn kinderen erg leuk.