Foto: Solarlux-cero-iF-gold-award-2015

iF gold award voor cero

De hoogste onderscheiding voor buitengewoon design: Solarlux ontving voor het nieuwe schuifsysteem cero de felbegeerde 'iF gold award'.

Samen met toonaangevende ondernemingen als Apple, Audi, BMW en Samsung, stond Solarlux als de gerenommeerde specialist in glazen geveloplossingen op het podium om de award in ontvangst te nemen.

De beoordeling van de jury: 'Door dit volledig nieuwe ontwerpidee voor een schuifpui met nagenoeg alleen maar glas en bijna onzichtbare profielen, is een nieuwe esthetica voor architectonische ontwerpen voor ramen ontstaan: het onderste deel van het smalle profiel en de rails zijn verzonken in de vloer, zodat zelfs een gesloten schuifpui open lijkt. Daarnaast zijn de functionaliteit en de bedieningsmogelijkheden perfect uitgevoerd: fascinerend!'

Tijdens de feestelijke iF design award night op 27 februari 2015 in de 'BMW Welt' in München, werd de gouden Award persoonlijk aan het Solarlux Team overhandigd. 'Traditioneel handelen kunnen velen. Solarlux is anders. Wij denken nieuw en tonen dat in ons productdesign, onze marketingactiviteiten en communicatie. Creatief denken zit in de genen van de Solarlux medewerkers en dat koesteren wij', aldus Stefan Holtgreife. De 39-jarige directeur van Solarlux begon 14 jaar geleden zijn loopbaan in het familiebedrijf dat zijn vader 32 jaar geleden opgericht heeft en nu ruim 600 medewerkers wereldwijd telt. 'De iF gold award is voor ons een heel bijzondere erkenning voor onze prestaties en bevestigt dat wij op de juiste weg zijn. Wij zijn er ontzettend blij mee en vieren dit succes met het hele Solarlux-team', vertelt Stefan Holtgreife.

Door het hoge designniveau van de deelnemende projecten wordt de onderscheiding met een iF design award bijzonder gewaardeerd. Meer dan 5000 inzendingen van wereldwijd topdesign dongen mee naar deze prestigieuze prijs.

Meer informatie: www.solarlux.nl

Reacties